Sorting
Source
Katalog zbiorów
(31)
Form of Work
Książki
(31)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Poradniki i przewodniki
(7)
Publikacje fachowe
(7)
Proza
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Status
available
(27)
unavailable
(3)
unknown
(1)
Branch
Biblioteka Jerzmanowice
(21)
Biblioteka Sąspów
(1)
Biblioteka Racławice
(6)
Biblioteka Przeginia
(3)
Author
Miechowska Anna
(3)
Półtorak Agata
(3)
Bojanowska-Frydrysiak Zofia
(2)
Contento Carciofo
(2)
Hinz Magdalena
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Szewczyk Andrzej (tłumacz)
(2)
Andrzejczak Rościsław
(1)
Arcangeli Donatella
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Borkowska Maria (medycyna)
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Delahooke Mona
(1)
Evans Craig R
(1)
Gurnett Jane (1956- )
(1)
Jakrzewska Dominika
(1)
Jundziłł Elżbieta (1954- )
(1)
Kańciurzewska Anna
(1)
Kiełpińska Iwona
(1)
Kranowitz Carol Stock
(1)
Krzemińska Marcelina (1986- )
(1)
Lesko Anita
(1)
Lussier Francine (1947- )
(1)
Maas Violet F
(1)
Mikita Anna
(1)
Morton Tessa
(1)
Moskal Maria
(1)
Naprawa Renata
(1)
Niklewska Anna
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Panfil Katarzyna (1986- )
(1)
Parcheta-Kołoszuk Małgorzata
(1)
Pawłowska Róża (1946- )
(1)
Pelc Maria
(1)
Pontis Marco
(1)
Sadowska-Krajewska Aleksandra
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Simone Rudy
(1)
Strehlau-Kamińska Monika
(1)
Szatkowska Dorota
(1)
Szewczyk Sara
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Tomczyk Natalia
(1)
Zajdel Krzysztof (1962- )
(1)
Zdrojewska Justyna
(1)
Year
2020 - 2025
(19)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(3)
Time Period of Creation
2001-
(25)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(31)
Language
Polish
(31)
Audience Group
Dzieci
(10)
6-8 lat
(7)
Rodzice
(7)
0-5 lat
(4)
Nauczyciele
(4)
Chorzy z afazją
(3)
Logopedzi
(3)
Lekarze
(2)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Psychoterapeuci
(2)
9-13 lat
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Młodzież z ADHD
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(6)
Subject
Autyzm
(5)
Nauka czytania
(5)
Dzieci
(4)
Dziecko autystyczne
(4)
Język polski
(4)
Uczucia
(4)
Afazja
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Terapia logopedyczna
(3)
Zespół ADHD
(3)
Bajkoterapia
(2)
Czytanie sylabowe
(2)
Czytanie ze zrozumieniem
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Inność
(2)
Metody nauczania
(2)
Nauczanie
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Behawioryzm
(1)
Chorzy z afazją
(1)
Czytanie
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Funkcje poznawcze
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Kangur
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje wychowawcze
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Lęk
(1)
Matematyka
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Mnożenie (matematyka)
(1)
Mózg
(1)
Młodzież z ADHD
(1)
Narządy zmysłów
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Neuropsychologia
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Postawy
(1)
Przedszkola
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia ewolucyjna
(1)
Psychologia genetyczna
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychoterapia
(1)
Regulacja emocji
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Samoakceptacja
(1)
Smutek
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Teoria poliwagalna
(1)
Teoria umysłu
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Układ nerwowy
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Zaburzenia emocjonalne
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zachowania ryzykowne
(1)
Zachowanie
(1)
Zmysły
(1)
Zrozumienie
(1)
Genre/Form
Poradnik
(8)
Ćwiczenia i zadania
(8)
Materiały pomocnicze
(6)
Opowiadania i nowele
(4)
Autobiografia
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Książka do kolorowania
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(1)
Monografia
(1)
Opowiadanie polskie (dla najmłodszych)
(1)
Opracowanie
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(12)
Psychologia
(12)
Językoznawstwo
(6)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
31 results Filter
Book
In basket
Paluszkowa tabliczka mnożenia / Rościsław Andrzejczak. - Gdańsk : Harmonia, 2015. - 103, [1] strony : ilustracje ; 30 cm.
Publikacja umożliwia opanowanie tabliczki mnożenia dzięki metodzie paluszkowej. Książka skierowana jest do osób mających trudności w uczeniu się matematyki, a szczególnie w zapamiętaniu tabliczki mnożenia, do uczniów ze zdiagnozowaną dyskalkulią lub będących w grupie ryzyka dyskalkulii oraz do wszystkich tych, którzy mają problemy z opanowaniem tabliczki mnożenia z różnych innych nieokreślonych przyczyn. Czasami do nauki nie wystarcza tylko dobra pamięć. Trzeba zobaczyć, dotknąć, narysować, aby zapamiętać. Przedstawione w książce sposoby nauki tabliczki mnożenia nie tylko uatrakcyjnią tradycyjny sposób jej nauczania, ale przede wszystkim znacznie ułatwią jej zapamiętanie osobom, które do tej pory miały z tym poważne problemy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Racławice
There are copies available to loan: sygn. 82-93 Pn [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
Wokół komputera / Zofia Bojanowska-Frydrysiak ; il. Agata Półtorak. - Gdańsk : Harmonia, 2008. - [22] strony : ilustracje kolorowe ; 22 cm.
(Współcześni Poeci Piszą dla Dzieci)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Racławice
All copies are currently unavailable: sygn. 82-93 Pn [lok. Wypożyczalnia]
Book
In basket
Wychowanie dziecka / Krzysztof Zajdel. - Gdańsk : Harmonia, 2010. - 167 stron ; 21 cm.
(Księga Pytań i Odpowiedzi)
Dod. na okł.: jakie przedszkole i szkołę wybrać? ; dlaczego dziecko jest agresywne? ; jak rozmawiać z dzieckiem? ; czy wychowywać ma szkoła czy rodzice?
Książka podarowana przez Ks. dr Michała Bordę.
Książka stanowi ciekawą próbę pokazania podstawowych mechanizmów rządzących procesem wychowania w rodzinie i poznania sensu budzących rodzicielskie wątpliwości i obawy sytuacji wychowawczych. Jest także zestawem podstawowych sugestii i rad skierowanych do rodziców, podsuwających pomysły rozwiązania danego problemu czy ułatwiających im wybrnięcie z trudnego wychowawczego kontaktu z własnym dzieckiem.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Jerzmanowice
There are copies available to loan: sygn. 37 [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
Tytuł oryginału: ADHD : cosa fare e non.
Czy kiedykolwiek szukałeś najskuteczniejszych strategii, jak postępować z dzieckiem z ADHD w szkole? W tej książce znajdziesz instrukcje „uszyte na miarę” i gotowe do wykorzystania. Dzięki nim skutecznie poradzisz sobie z 15 rodzajami trudności typowych dla ADHD. Przydzielaj krótkie zadania. Dzięki temu dziecku łatwiej będzie sprostać wyzwaniom i przyswoić nowe umiejętności Graj zespołowo. Do wychowania dziecka potrzebna jest cała wioska! Współpraca z innymi nauczycielami i pracownikami szkoły usprawni proces edukacyjny Nie karć. Stosuj skuteczne metody, które nie zniechęcą dziecka. Zawsze pamiętaj, że dziecko z ADHD może wykazywać zachowania problemowe, ale NIE JEST dzieckiem problemowym. Donatella Arcangeli – lekarka, neuropsychiatrka dzieci i młodzieży. W pracy klinicznej oraz edukacji pracowników socjalnych, pracowników ochrony zdrowia, a także kadry pedagogicznej koncentruje się na zdrowiu psychicznym w okresie dorastania. Szczególnie interesują ją dzieci z ADHD. Od lat zajmuje się programem Teacher Training dla personelu szkolnego we włoskiej prowincji Bolzano. Zapewnia nauczycielkom i nauczycielom narzędzia do pracy i prowadzenia podopiecznych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi lub niepełnosprawnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Jerzmanowice
All copies are currently on loan: sygn. 37 [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
Książka "My daliśmy radę, Tobie też się uda!" to niezastąpiony zbiór porad sformułowanych przez znane osoby z zespołem Aspergera lub autyzmem wysokofunkcjonującym i kierowanych do innych osób ze spektrum. Każdy z 17 rozdziałów poświęcony jest konkretnym trudnościom towarzyszącym ASD, które rozpoznano na podstawie nowatorskiego badania przeprowadzonego przez dr. Tony’ego Attwooda, Craiga Evansa i Anitę Lesko. Autorami porad są między innymi dr Temple Grandin i dr Stephen M. Shore, a każdy rozdział kończy się szczegółowym i życzliwym komentarzem dr. Tony’ego Attwooda. Publikację uzupełniają barwne reprodukcje prac plastycznych wykonanych przez artystów z autyzmem. Książka stanowi źródło wiedzy, a także nadziei - to pozycja obowiązkowa dla rodziców i terapeutów osób z zespołem Aspergera lub autyzmem wysokofunkcjonującym. „Mentorzy wypowiadający się na kartach tej książki przydają wagi naszym zmaganiom, przywołując swoje osobiste przeżycia, które do głębi współgrają z moimi własnymi trudnymi doświadczeniami. Udzielając nam pozytywnych i praktycznych rad, mentorzy przygotowują nas do stawienia czoła problemom, które napotykamy w wielu sferach naszego codziennego życia. Każda osoba z zespołem Aspergera powinna zaopatrzyć się w ten doskonały przewodnik!” Barb Cook, redaktor naczelna Autism Aspergers Network Magazine i współzałożycielka Australian Autism Aspergers Network Inc. „Przejrzysta, spójna, sprawnie ustrukturyzowana i łatwa w odbiorze książka My daliśmy radę, Tobie też się uda! jest przystępnym kompendium mądrości życiowych, zebranych przez doświadczone osoby z zespołem Aspergera oraz ich pełnych poświęcenia orędowników, którzy pomogli im uwierzyć we własne siły. […] Zbiór rozprawia się z najpoważniejszymi problemami, z jakimi we współczesnym świecie mierzą się osoby z zespołem Aspergera, i oferuje przedstawicielom kolejnych pokoleń długo wyczekiwaną instrukcję pełną pomysłów, strategii oraz wiedzy, które sprawią, że pełni wiary w siebie będą podążać swoimi różnorodnymi drogami.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Jerzmanowice
There are copies available to loan: sygn. 159.9 [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
Autor opisuje model ewolucji i rozwoju umiejętności czytania umysłów. Według niego wykorzystujemy tę zdolność niemal bez przerwy, bez wysiłku, automatycznie i zazwyczaj nieświadomie. W ten naturalny sposób interpretujemy zachowania społeczne i komunikację, przewidujemy je i w nich uczestniczymy. Spotykanym ludziom przypisujemy stany umysłu, takie jak myśli, pragnienia, wiedza czy intencje. Z wieloletnich badań Baron-Cohen wyciąga wniosek, że dzieci z autyzmem przejawiają „ślepotę umysłu”, która jest wynikiem wybiórczych deficytów czytaniu umysłów. Dla osób z ASD fragment rzeczywistości dotyczący stanów i zamiarów innych ludzi jest w dużym stopniu niedostrzegalny. Baron-Cohen prezentuje teorię opartą na danych z psychologii porównawczej, psychologii rozwojowej oraz neuropsychologii. Dowodzi, że specyficzne mechanizmy neuropoznawcze wykształcone w toku ewolucji pozwalają nam czytać umysły innych osób, wyciągać wnioski z ich zachowania, interpretować znaczenie spojrzeń i dekodować informacje zawarte w „języku oczu”.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Jerzmanowice
There are copies available to loan: sygn. 159.9 [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
Zrealizowano ze środków Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.
Książka ta powstala w wyniku zapotrzebowania na rynku na kompleksowe opracowanie dotyczące podstaw neurofizjologicznych oraz znaczenia integracji sensorycznej w rozwoju dziecka. [opis z okładki]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Racławice
There are copies available to loan: sygn. 61 [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025.
Książka stanowi kompendium aktualnej wiedzy o tym, czym jest zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD) oraz jak radzić sobie na co dzień z tym zaburzeniem. Dowiesz się z niej, czego potrzebują dziecko i nastolatek, co stanowi dla nich największe trudności oraz co sprzyja ich rozwojowi. Ten praktyczny poradnik znanych ekspertek Joanny Chromik-Kovačs, Izabeli Banaszczyk i Justyny Zdrojewskiej, napisany na podstawie wieloletniego doświadczenia w pracy z osobami z ADHD, w przystępny sposób odpowiada na pytania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Przeginia
There are copies available to loan: sygn. 37 [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025.
Autorzy książek poświęconych trudnym zachowaniom u dzieci zbyt często opierają się na uniwersalnym podejściu, nie uwzględniając stanu autonomicznego - połączenia między mózgiem a ciałem. Nie biorą też pod uwagę indywidualnych różnic oraz typowych dla danej osoby mocnych i słabych stron. Ponadto większość ludzi analizujących trudne zachowania nie bada ich w kontekście rozwoju społecznego i emocjonalnego dziecka. W rezultacie wiele opracowanych programów postępowania nie przynosi oczekiwanych skutków, ponieważ brakuje tam spójnego uzasadnienia albo myśli przewodniej. Celem niniejszej książki jest ukazanie nowego kontekstu służącego zrozumieniu trudności behawioralnych oraz przedstawienie planu umożliwiającego podejmowanie decyzji uwzględniających zarówno mózg, jak i ciało dziecka. Choć w ciągu ostatnich 30 lat zaobserwowaliśmy gwałtowny postęp w zakresie badań dotyczących mózgu, to jednak zaczynamy dopiero przekładać zdobytą wiedzę na praktyczne zastosowanie. Z doświadczenia autorki tej publikacji wynika, że prace doktora Stephena Porgesa, neuronaukowca, dotyczące teorii poliwagalnej, a zwłaszcza jego koncepcja neuropostrzegania, stanowią najlepszy, nowy sposób spojrzenia na dzieci z trudnościami w zachowaniu oraz ich rodziców, a także ich wspierania. Nota o autorce: Doktor Mona Delahooke to licencjonowana psycholożka kliniczna z ponad 30-letnim doświadczeniem w opiece nad dziećmi i ich rodzinami. Jest starszym członkiem wy­działu Profectum Foundation, organizacji zajmującej się wspieraniem rodzin oraz ich neuroróżnorodnych dzieci, a także nastolatków i dorosłych. Jako trenerka udziela się również w Department of Mental Health w Los Angeles. Cieszy się najwyższym uznaniem wśród specjalistów z dziedziny ochrony zdrowia psychicznego niemowląt i małych dzieci w Kalifornii, gdzie jest mentorką praktyki refleksyjnej. Często wygłasza wykłady, a także prowadzi szkolenia oraz konsultacje dla rodziców, organizacji, szkół i placówek publicznych. W swojej aktywności zawo­dowej skupia się na promowaniu opartych na relacjach i współczuciu interwencji neurorozwojowych, podejmowanych z myślą o dzieciach z różnicami rozwojowymi, behawioralnymi, emocjonalnymi oraz ujawniającymi się w uczeniu. Jest autorką publikacji Social and emotional development in early intervention: A skills guide for working with children.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Jerzmanowice
There are copies available to loan: sygn. 159.9 [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025.
Tessa Morton i Jane Gurnett – autorki książki i założycielki organizacji Act for Autism prezentują sprawdzone przez siebie metody nawiązywania kontaktu i komunikowania się, stawiając na pierwszym miejscuzrozumienie i wzmocnienie dziecka autystycznego. To prosta, lecz skuteczna strategia polegająca na uwolnieniu się od bodźców rozpraszających, a następnie nawiązaniu kontaktu z dzieckiem, uspokojeniu go i komunikacji. Każdemu z kroków przedstawionych w książce przypisano zestaw ćwiczeń – wykorzystujących elementy dramy, łatwych do wprowadzenia i gruntownie przetestowanych w trakcie warsztatów. Publikacja będzie skarbnicą pomysłów dla rodziców i specjalistów pragnących budować skuteczną, pozytywną i opartą na zaufaniu relację z autystycznymi dziećmi, nastolatkami i dorosłymi, z którymi dzielą życie lub pracują.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Przeginia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
U góry okładki: Nowe wydanie zaktualizowane przez autorkę.
Przedstawiamy zaktualizowane przez autorkę, nowe wydanie jednej z najpopularniejszych książek na temat przetwarzania sensorycznego (SI). Przełomową publikację Carol Stock Kranowitz Nie-zgrane dziecko przetłumaczono na 16 języków i sprzedano w nakładzie miliona egzemplarzy. Czy twoje dziecko zbyt silnie lub zbyt słabo reaguje na dotyk lub ruch, jest nadwrażliwe na dźwięki i zapachy albo toleruje tylko potrawy o określonym smaku lub konsystencji? Może poszukuje wrażeń sensorycznych, na przykład uwielbia powtarzalny ruch, głośną muzykę, pikantne jedzenie czy zabawę, podczas której można się pobrudzić? A może ma trudności z zadaniami wymagającymi koordynacji ruchowej? To tylko niektóre z sygnałów wskazujących na różnice w przetwarzaniu sensorycznym (SPD) powszechny, choć często błędnie diagnozowany problem, polegający na tym, że układ nerwowy dziecka niepoprawnie interpretuje informacje docierające ze zmysłów. Książka Nie-zgrane dziecko stanowi podręczne kompendium wiedzy na ten temat dla rodziców oraz specjalistów: terapeutów SI, nauczycieli, lekarzy, psychologów i pedagogów szkolnych. W nowym wydaniu uzupełniono informacje o zaburzeniach powiązanych z SPD, w tym o specyficznych trudnościach w uczeniu się, ADHD i autyzmie, a także na temat diagnozy i terapii. [opis wydawcy].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Jerzmanowice
There are copies available to loan: sygn. 159.9 [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
Tytuł oryginału: "100 idées pour mieux gérer les troubles de l'attention" 2010.
ADHD – zaburzenie rozwojowe o podłożu neurologicznym, które pojawia się przed siódmym rokiem życia i objawia się niemal ustawicznymi deficytami uwagi bądź nadaktywnością i impulsywnością – stanowi jeden z najczęstszych powodów konsultacji klinicznych. Niniejszy poradnik jest skierowany do nauczycieli i rodziców dzieci z ADHD, a także do młodzieży zmagającej się z tym zaburzeniem. Autorka – doktor neuropsychologii z wieloletnim doświadczeniem klinicznym i pedagogicznym – łączy podejście specjalistyczne z osobistymi spostrzeżeniami, gdyż sama mierzyła się z trudnościami związanymi z nadpobudliwością zarówno w dzieciństwie, jak i w późniejszym życiu. Dzięki temu porady przedstawione w książce są zarazem proste i rzeczowe.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Jerzmanowice
All copies are currently on loan: sygn. 159.9 [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
Na okładce: Nowy przekład.
Uczenie się przez zmysły to książka adresowana zarówno do terapeutów, jak i rodziców. W przystępny sposób opisuje wpływ układów zmysłów na funkcjonowanie układu nerwowego. Wzajemne powiązania tych systemów determinują wzrost i rozwój, zdolność uczenia się nie tylko przedmiotów szkolnych, ale i codziennych umiejętności, a także relacje społeczne oraz równowagę między ciałem i umysłem.Książka zawiera następujące treści: omówienie teorii integracji sensorycznej (SI), czyli zwięzłe i przystępne opisy sposobu, w jaki mózg, układ nerwowy i układy zmysłów współpracują ze sobą, analizy przypadków dzieci z różnego typu problemami, wraz z opisem wpływu deficytów na umiejętność budowania relacji społecznych, wyniki w nauce, sprawność fizyczną i zdolności manualne, w tym pisanie, wskazówki dla rodziców, pracowników szkoły i służby zdrowia oraz odpowiedzi na często zadawane pytania,praktyczne porady na temat diagnozowania dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz terapii integracji sensorycznej u dzieci z porażeniem mózgowym, autyzmem, zespołem Downa, niepełnosprawnych intelektualnie i nadpobudliwych psychoruchowo.Violet F. Maas - instruktor terapii zajęciowej (OTR), członkini Amerykańskiego Towarzystwa Terapii Zajęciowej (FAOTA). Była pierwszą studentką dr A. Jean Ayres, twórczyni teorii integracji sensorycznej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Jerzmanowice
There are copies available to loan: sygn. 159.9 [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
Tytuł oryginału: Autismo - cosa fare e non.
W książce kody QR.
Potrzebujesz skutecznych strategii, jak postępować z dzieckiem z AUTYZMEM w szkole? W tej książce znajdziesz praktyczne porady i sugestie, przedstawione na przykładzie 15 sytuacji wynikających z typowych trudności towarzyszących zaburzeniom ze spektrum autyzmu. Zadbaj o przejrzyste polecenia. Dowiedz się, jak przekazywać informacje, żeby dziecko nie miało trudności z ich zrozumieniem Graj zespołowo. Do wychowania dziecka potrzebna jest cała wioska! Współpraca z innymi nauczycielami i pracownikami szkoły usprawni proces edukacyjny Nie zmuszaj. Uwzględnij indywidualne potrzeby dziecka i jego trudności sensoryczne, a praca w klasie będzie skuteczniejsza i przyjemniejsza. Zawsze pamiętaj, że dziecko z autyzmem może wykazywać zachowania problemowe, ale NIE JEST dzieckiem problemowym. Marco Pontis – wykładowca pedagogiki i dydaktyki specjalnej osób z niepełnosprawnością intelektualną i całościowymi zaburzeniami rozwoju na Uniwersytecie w Bolzano. Od prawie 20 lat pracuje z osobami (i dla osób) z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i innymi niepełnosprawnościami złożonymi. Stale współpracuje ze stowarzyszeniami rodzin osób niepełnosprawnych, zajmuje się edukacją rodziców i opiekunów, a także superwizją terapii edukacyjnych opartych na dowodach. Odpowiada za program Centrum CTR dotyczący zaburzeń ze spektrum autyzmu oraz współpracuje z CRS4 (Centrum Badań, Rozwoju i Studiów Wyższych). Jest autorem licznych artykułów naukowych, materiałów edukacyjnych, esejów i innych publikacji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Jerzmanowice
There are copies available to loan: sygn. 37 [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
„Pozycja ta jest po części zbiorem wspomnień, po części – przeglądem badań, po części wreszcie – przewodnikiem po zespole Aspergera. Dzięki potoczystemu językowi, jakim została napisana, jest z jednej strony bardzo konkretna, z drugiej zaś – luźna i swobodna. Przede wszystkim jednak stanowi kompendium wiedzy dla wszystkich osób zainteresowanych tym, jak wygląda życie wykraczające poza to, co przyjęło się uznawać za normę. Nie wyobrażam sobie, że ktoś może przeczytać tę książkę i nie dojść do wniosku, że kobiety borykające się z wyzwaniami zespołu Aspergera są bohaterkami, a ich doświadczenia starczyłyby na wiele filmów. Aspergirls – jak wszyscy bohaterowie – mają swoje słabe punkty: bycie obiektem prześladowań, niską samoocenę, napady lęku, załamania, problemy z seksem i poczucie winy. Simone zajmuje się tymi kwestiami po kolei, dzieląc się wiedzą, pomagając w chwilach załamania, dając liczne wskazówki i kreśląc obrazy, które pomagają czytelniczkom wstać z kolan i iść ku szczęściu z podniesioną głową”.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Jerzmanowice
There are copies available to loan: sygn. 159.9 [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Racławice
There are copies available to loan: sygn. 82-93 Pn [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
Czytanki : materiały do nauki czytania metodą sylabową / [opracowanie Magdalena Hinz]. - Wydanie III. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2019. - 139 stron : ilustracje kolorowe ; 29 cm.
Za pomocą tej książki dzieci uczą się czytać metodą sylabową. Wszystkie wyrazy i teksty są więc zapisane dwoma kolorami czcionki, zgodnie z podziałem na sylaby. Na każdej rozkładówce wprowadzona jest jedna litera, dwuznak lub trójznak, zapisany zarówno za pomocą pisma drukowanego, jak i kaligraficznego. Poniżej znajdują się sylaby, wyrazy, zdania i teksty, zbudowane z liter, które zostały już wprowadzone (ze szczególnym naciskiem na literę, której poświęcona jest dana rozkładówka). Na początkowych stronach wyrazy i zdania są dość proste; na kolejnych stają się bardziej rozbudowane i zawierają trudniejsze słowa. W drugiej części książki znajdują się teksty zawierające wszystkie litery polskiego alfabetu. Tematyka tych czytanek dotyczy świąt i uroczystości obchodzonych w Polsce oraz problemów omawianych na lekcjach. Dzięki tym tekstom dziecko może utrwalać poznane litery, ćwiczyć czytanie i poznawać nowe wyrazy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Jerzmanowice
There are copies available to loan: sygn. 82-93 Czyt [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
Publikacja przeznaczona jest dla dzieci, które zaczynają czytać lub mają trudności z opanowaniem tej umiejętności. Za pomocą tej książki dziecko uczy się czytać metodą sylabową. Wszystkie wyrazy są zapisane dwoma kolorami czcionki, zgodnie z podziałem na sylaby. Prezentowana książka jest wzorowana na opracowaniu Czytanki. Materiały do nauki czytania metodą sylabową. Przyjęto tu taką samą zasadę nauki jak w przytoczonej publikacji. Na każdej rozkładówce wprowadzona jest jedna litera, dwuznak lub trójznak. Na stronach parzystych zapisano zdania, a na stronach nieparzystych – krótkie teksty, w których starano się wykorzystać jak najwięcej wyrazów zawierających wprowadzaną literę. Dzięki temu dziecko może poznawać dany znak w praktyce. W drugiej części książki znajdują się krótkie opowiadania zawierające wszystkie litery polskiego alfabetu. W tych tekstach nie ma już dwukolorowego podziału na sylaby.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Sąspów
There are copies available to loan: sygn. 82-3 PL [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025.
Książka z ćwiczeniami, przeznaczona wyłącznie do kserowania na użytek własny i wypełniania.
Abrakadabra! Czytam! to zestaw prostych czytanek oraz ćwiczeń funkcji poznawczych skierowany do wszystkich dzieci: tych z zaburzeniami rozwoju funkcji poznawczych, komunikacji językowej, a także tych, które objęte są wczesną nauką czytania lub chcą opanować czytanie metodą sylabową. Dzięki niemu dzieci, które poznały już sylaby i potrafią je odczytać, mogą zacząć czytać proste teksty. Czytanki zbudowane są z sylab otwartych, co ma ułatwić dzieciom czytanie, ponadto we wszystkich tekstach został zaznaczony podział wyrazów na sylaby. Czytanki są zapisane czcionką bezszeryfową, a dodatkowym ułatwieniem jest zapis dużej litery i z kropką. Ćwiczenia zostały tak skonstruowane, by dorosły miał możliwość dostosowywania ich do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka. Wykonując zadania, dziecko poprawi technikę czytania, czytanie ze zrozumieniem, podniesie poziom rozumienia pytań, usprawni umiejętność budowania poprawnych gramatycznie zdań i formułowania odpowiedzi na pytania. Praca z materiałem wyrazowym i obrazkowym będzie też okazją do wzbogacania słownictwa oraz poprawnego wypowiadania się.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Jerzmanowice
There are copies available to loan: sygn. 82-93 Czyt [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Jerzmanowice
There are copies available to loan: sygn. 37 [lok. Wypożyczalnia] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again